lauantai 3. syyskuuta 2011

Valoa tunnelin päässä

Vau mitä ajatuksia. Oooh. Olen häikäistynyt.

Olen ollut epätoivoinen ja huolissani: mitä tapahtuu vajaan vuoden päästä, kun muutan muualle opiskelemaan? Olen surrut sitä jo valmiiksi (typerää), että minun täytyy jättää Eemeli ja Jetteri kotiin. En pysty ottamaan niitä mukaan. Ei ole varaa, ei paikkaa, ei aikaa. Rakkaani jäisivät tänne, voisin vuokrata niitä, mutta niiden taso voisi laskea, minun taitoni ruostuisivat ja kuolisin ikävään.

MUTTA

Ystäväni Vilja sen keksi, tuosta noin vain. Jos otan toisen hevosista mukaani, yksi karsinapaikka jäisi tyhjäksi, ja joku ystävistäni voisi tuoda siihen oman tai vuokraheppansa. Minun täytyisi tehdä valtavasti töitä, jotta pystyisin ylläpitämään toista hevostani, ja luultavasti sitä pitäisi käyttää tunneillakin. Mutta näkisin edes toista hevostani useammin kuin kerran kuussa.

TAI 

Voisin myös vuokrata hevosiani. Pystyisin tekemään pari heppatyttöä todella onnellisiksi antamalla heille kuin omaksi hevosen. Tämä voisi olla parempi vaihtoehto, sillä Eemeli ja Jetteri saisivat silloin olla kotona tutussa seurassa. Välillä viikonloppuisin pystyisin käydä katsomassa ja läpiratsastamassa. Vain mustasukkaisuus ja tappava ikävä ovat pahimpia vihollisiani.

En tiedä. Tulevaisuudessa minun täytyy tehdä vaikeita päätöksiä. Mutta nyt lähden pitkälle maastolenkille Eemelin kanssa. Aion nauttia näiden kahden maailman upeimman hevosen kanssa jokaisesta hetkestä, kuin se olisi viimeinen ennen kuolemaa.


EDIT// Illalla sitten lähdettiin Marikan kanssa ihanalle hömpöttely-/rälläysmaastolenkille, mutta sitä ennen menin koulua hieman. Perus taivuttelua, ja lisäksi kopistin Eemeliä nostamaan rivakammin laukan. Pappa oli tosi kiva, vasen kierros oli hyvä, mutta oikea kierros erinomainen! Ja hän jopa pyöristyi laukassa hieman - peräti kokonaisen askeleen verran. Olen todella hämmästynyt. Vuosi sitten en olisi voinut haaveillakaan tällaisesta ratsastuskokemuksesta EEMELIN, 100 % ex-ravurin ja kovasuisen paksukallon kanssa. 
Uskomatonta.

 Kuvat ©Marika.









Fiilikset: "I Made It"  by HappyHorsez 

"I look up to the sky
and now the World is mine
Ive known it all my life
I made it, I made it!
I used to dream about, the life Im living now
I know that theres no doubt.
I made it, I made it!"


2 kommenttia: