perjantai 7. kesäkuuta 2013

Sunnuntai ja sitä seuraavat päivät

Mulla on ollut aika jänskä viikko. Tämänhetkinen sijaintini on siis reilu 130 km luoteeseen heppakodistani. Takana on ensimmäinen työviikkoni täysin uudessa työpaikassa täysin uusissa hommissa ja uusien ihmisten keskellä. 

Maanantaiaamuna oli semmoinen "hyppy tuntemattomaan"-meininki, mut paikan päällä sain nopeasti hommista kiinni. Ja työporukka valisti mua erittäin kiltisti, aina kun olin vähän epävarma. Olen käsitellyt tähän mennessä valtavan lauman eri-ikäisiä ja erilaisia asiakkaita, ja kaikkien kanssa on tullut ainakin semihyvin juttuun. Parasta on, kun jollain pienellä eleellä tai höpötyksellä onnistuu loihtimaan toisen ihmisen väsyneille kasvoille iloisen hymyn, niin että naururypyt näkyy. :) Kassatyöskentely on mukavaa, kunhan sitä ei tarvitse tehdä yli kuutta tuntia yhteen putkeen. Harjoitusta tarvii kuitenkin vielä paljon, jotta olisi ihan ammattilainen.

Mutta tosiaan, mulla oli vielä sunnuntaina hyvää heppaikaa. Ja Jetterin kanssa lähden viettämään taas laatuaikaa viimeistään maanantaina parin päivän ajaksi.

Sunnuntaina oli niin hehkuvan kuuma päivä. Heräsin auringonvaloon kahdeksalta aamulla, ja aamupalan mutustettuani lähdin heti ratsastamaan, ennen kuin lämpötila nousisi yli 25 °C:een. 



Jynssäilyn ja kaiken maailman hyysäämisen jälkeen lähdettiin kuumalle hiekkakentälle, vaikka kello oli vasta 11. Kun Jetterillä oli ollut pari reipasta treenipäivää takana, ratsastin Jetteriä aika rennosti eteen-alas ohjat tuntumalla. Loppupuolella kokosin ohjia ravissa hetkeksi vähän vahevemmalle tuntumalle kootakseni Jetteriä vähän.

Laukassa annoin Jetterille ihan löysän ohjan, ja ratsastin ainoastaan istunnalla ja pohkeella. Hellu ja Hellun tyhmät kädet, jos ne eivät osaa olla kiltisti, niin ei käytetä niitä ollenkaan. Jetterillä oli hyvä olla; se eteni tahdikkaasti, mutta rauhallisesti matalassa muodossa ja venytti itseään välillä kunnolla alas. Minä sen sijaan yritin venyttää jalkani Jetterin rungon ympäri, pitää keskivartalon jämynä ja rennon ryhdikkäänä ja saada istuinluut pitämään satulassa. 

Hauskan haastava ratsastus mulle, mutta Jetteri sai paljon tilaa venyttää lihaksiaan ja edetä rauhassa ilman mun höselöitä käsiäni. Mukava 40 minuutin treeni, jonka jälkeen käytiin vielä ottamassa lisää aurinkoa kotitiellä. Lopuksi kylmäsin suklaapojan jalkaa kylmällä vedellä reilu 15 min ja venyttelin sen jalkoja oikein kunnolla. Vaikeat taaksepäinvenytyket onnistuivat hienosti! Ainakin etuset venyivät edelliskertaa paremmin mahan alle, ja Jetteri pysyi koko ajan rentona ja antoi minun rauhassa liikutella jalkoja.


Lopuksi vielä kuvia lauantailta, jolloin Emma kävi ratsastamassa vuokropollellaan mun valvovien silmien alla. :)

Laukkavolttitehtävä
3-kaariselle kiemurauralle lähdössä
Ja lopuksi pitkällä ohjalla eteen-alas
Vielä pari päivää töitä, sunnuntaina tai viimeistään maanantaina lähden viettämään taas laatuaikaa suklaapojan kanssa... jay! Mutta nyt pitää ottaa itteään niskasta kiinni, ja lähteä polkemaan kuntosalia kohti. Ei saa ratsasstuskunto lässähtää... Ja illalla on edessä jälleen asiakaspalvelutyötä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti